.

.

.

.

dinsdag 25 augustus 2015

Dagboek deel 102 Over "sebohilberts.nl", websites bouwen en geduld.


Zo. 07-10-2012

Webpage Designer...
Of zeg maar gewoon: 'webpagina ontwerper'.
Dat is eigenlijk wat Cool Page doet. Ik belde zostraks met m'n broer en die bleek gebruik te maken van dit programma voor z'n eigen websites.
Het lijkt me redelijk eenvoudig, al is zo'n 'webdesigner' voor mij persoonlijk nog best even uitzoeken-en proberen.. ('k heb er immers nooit mee van doen gehad.)
Maar goed, ik heb m'n eigen '.nl'-naam, ik heb een programma, ik heb alle bestanden die ik mogelijkerwijs maar nodig zou kunnen hebben; nu alleen de kennis nog om één en ander in elkaar te toveren èn ... een bijna bovenaardse portie geduld!!

Ja ja, ik weet het: geduld kun je oefenen en het blijkt een onderdeel te zijn van de Vrucht van de Geest. Alleen groeit die vrucht in míjn persoontje wel hééél langzaam........
In verhouding tot een appelboomje ben ik een olijfboom: het duurt jááááren voor er überháúpt iets van groei waarneembaar is!
Maar goed, we zullen zien waar het schip aanlegt of strandt.

Terugkijkend naar de voorbije jaren, herinner ik me weer dat dit in feite al heel lang mijn wens was: een eigen website.
Omdat het, zeker voor mijn toenmalige kennis, eigenlijk veel te complex was om te verwezenlijken heeft Johan, m'n oude vriend en soulmate, destijds een weblog aangemaakt.
In eerste instantie was dat bij Blogspot.com maar later, direct na mijn bekering, ben ik overgestapt naar Punt.nl. Eerst de gratis versie, maar al gauw het Gold-pakket met veel meer mogelijkheden.
Nu sta ik dus welbeschouwd aan de vooravond van iets, waarvan ik al heel lang de wens had het ooit eens te verwezenlijken. En zie daar: sebohilberts.nl is een feit!

Gek, hè... hoe de dingen vaak tóch uitkomen, zonder dat je er inmiddels misschien nog aan denkt.?  Ik heb dat al enkele malen eerder gehad.  Zo 'droomde' ik vroeger op de flat vaak van een tuin, compleet met vijver en vissen.
En zie daar....
Ik dagdroomde 's winters vaak over het hebben van een gezellig houtkacheltje, inplaats van die droge warmte van een cv.
En zie daar....
En wat heb ik daar in die krappe, kleine douche, waar ook nog eens de wasmachine stond niet regelmatig verlangend gedacht aan zo' n heerlijk bad, vol met schuim en warm water.
En zie daar....

Zomaar even een kleine gedachtensprong.
Maar goed, dat moet kunnen, het is tenslotte m'n eigen stekkie hier.......

Voor nu, lieve lezer, slaap lekker en wie weet:

Misschien tot morgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten