.

.

.

.

maandag 24 augustus 2015

Dagboek deel 035 Oudjaar en vuurwerkangst

Dagboek deel 35
Dagboek | 17 December 2007 | 22:51:38
Maandag, 17 december 2007
Druk bezig geweest.
Ik dacht: "Kom, laat ik de boel eens even in een nieuw jasje steken!"
Zo was ik dus bezig op de "Drentse Tukker" en toen dat eindelijk klaar was, moest ik wel toegeven dat de site er een stuk vrolijker uitzag.
Eenmaal terug op "the Lord is my Shepherd" zag ik tot m'n schrik dat de drentse tukker eigenlijk veel vrolijker was geworden dan "The Lord.."
Dat kunnen de Heer en ik natuurlijk niet over onze kant laten gaan! Temeer omdat het leven met Hem eigenlijk één groot feest is. Dan mag de site er natuurlijk niet somber uitzien, maar dat was eigenlijk wel een beetje het geval. Ik vond het wel mooi en ook rustig, maar met al dat zwarte en donkere heeft het toch iets sombers.
Dus: hup! Aan het werk maar weer!
En zeg nou eerlijk, lieve lezer: het ziet er nu toch een heel stuk vrolijker uit, vind je niet?

In the valley of my Lord the horses run free..

Maar goed.
Op de Drentse Tukker heb ik een aantal foto's gezet over de vuurwerkramp in mijn stad Enschede. Het is met name in deze tijd van het jaar, dat me dit af en toe nog achtervolgt en dat komt uiteraard door het geknal van rotjes op straat.
Ik wil jou dan ook graag verwijzen naar de andere kant van deze site, de Drentse Tukker.
Wat ik met deze foto's wil zeggen is dit:
Zo vaak vergeten we de dingen zo snel. Het is nog maar zeven jaar geleden, maar toch hoor je er weinig meer van. Ook in Enschede zelf niet.
Hier en daar hoor je de rotjes alweer knallen, terwijl het nog niet eens 'oud en nieuw' is.
Ik heb er een ontzettende hekel aan en ben er doodsbang voor. Vóór de ramp vond ik er al niks aan, maar sinds de ramp zien de mensen mij met oud en nieuw echt niet buiten. Vooral die fluitende voetzoekers..doodsbang ben ik er voor!
Dit jaar ben ik met de jaarwisseling bij m'n zus in Alkmaar en daar in hun wijkje is het relatief rustig. Gelukkig maar. Maar reken maar niet dat ik naar buiten ga! No way! Ik zie het wel allemaal op tv en dat is voor mij meer dan genoeg.
Natuurlijk begrijp ik best, dat het voor verreweg de meeste mensen gewoon onschuldig vermaak is, om het oude jaar weg te knallen. Maar als je kinderen hebt en dan vooral tieners: druk ze dan alsjeblieft met klem op het hart om geen 'grapjes' uit te halen!
Wat voor die onschuldige tieners gewoon een leuk grapje is, is voor iemand die er langs moet lopen of fietsen een nachtmerrie...
Alvast heel erg bedankt,
ook namens die mensen, die hetzelfde voelen als ik...

Ten tijde van de ramp woonde er aan de Roomweg een studente van ongeveer 19 jaar.
Men achtte het (mede door getuigenverklaringen) bewezen dat dit meisje toen thuis was. Ze is nooit meer teruggevonden...

voor Marjolein Schreurs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten