.

.

.

.

dinsdag 25 augustus 2015

Dagboek deel 076 Een heerlijke zondag

Dagboek deel 76
Een heerlijke zondag

zo. 21-09-2008

Goeiemorgen,

Wat een heerlijke zondagochtend, hè...
Hoewel ik gisteravond de wekker wel gezet had, werd ik ver voor de tijd wakker. Wekker uitgezet en snel weer terug onder de warme wol. “Nog even.. Nog eventjes lekker in elkaar kruipen en dan ga ik over een half uurtje wel douchen. Tijd zat..”
Jaja..tijd zat. Dus niet. Om half tien was ik beneden en toen moest mijn wederhelft nog douchen.
Ach weet je: als ik heel eerlijk ben, wist ik het al, toen ik de wekker uitzette: vandaag maar eens geen kerk. Vanavond moet ik weer in de nachtdienst en dus moet ik vanmiddag nog even een paar uur ‘voorslapen’. Tja..dan blijft er weinig tijd over voor ons tweetjes...
En dus, toen ik beneden kwam heb ik de buitentafel gedekt, broodjes ontdooit, beleg enzo erbij en koffie gemaakt. Toen mijn Greetje gedouched en wel ook beneden kwam, hebben we eerst gebeden en lekker uitgebreid buiten op het overdekte terras ontbeten.

En nu zitten we elk op een eigen plekkie, zij lezend in het laatste werk van Henk Binnendijk en ik schrijvend achter de toetsen.

Gistermiddag, nadat ik van m’n werk kwam, hebben we eerst even koffie gedronken. Daarna douchen en vrijwel direct op weg naar de Bilt.
Daar waren m’n zus en zwager, broer en schoonzus met dochtertje, en andere zwager verzameld in het nieuwe huisje van Herma, een familievriendin. Kijk: dat was lekker praktisch! We hadden al wel kennis gemaakt met Gretha’s familie, maar nog steeds niet met de mijne en aangezien die nogal verspreid over het land woont, was dit een wel heel gunstige gelegenheid..
Slaan we alle vliegen in één klap, uhh..rit..
Het zou eerst wel even wennen zijn, dacht Greet.
Maar niets van dat alles! Ik mag me verheugen in het feit, dat mijn familie zo heerlijk ongecompliceerd is, sociaal en uiterst gemakkelijk in de omgang. Het was dan ook een behoorlijk vrolijke boel, om niet te zeggen: op sommige momenten zelfs hilarisch!
Om onze verloving te vieren, kregen we van de family deze twee kadootjes:
een zg. “geluksboompje” en (heel toepasselijk) een peper-en-zout-stel in de vorm van twee koetjes...

Tegen kwart over acht zijn we weer richting huis gegaan. Ik was eigenlijk best wel bekaf, want ik was die ochtend al om half vier opgestaan. Pas tegen elf uur lag ik op bed: uitgeteld...

Zo...
Dat was het wel weer even.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten