.

.

.

.

vrijdag 21 augustus 2015

Dagboek deel 014 Voor een dubbeltje geboren..

Woensdag, 7-11-2007

Wat gaat de tijd toch snel.
Is het alweer 24 uur geleden dat ik hier het dagboek opensloeg?
Bah! Waarom gaat een werkdag niet nèt zo snel voorbij...

Ik heb vandaag ontzettend veel gelezen.
En ook nu weer tal van sites afgestruind, waarvan een aantal bepaald nuttig zijn voor mij en anderen. Ik wilde me lid maken maar helaas, NET-PASPORT werkte niet. Ik kon me niet aanmelden. Morgen maar weer proberen. Zo kwam ik ook op een website die "AllesvoorJezus" heet en ik geloof dat het niet alléén maar jongeren zijn, maar ook mensen uit mijn leeftijdscategorie. Dat zou mooi zijn. Niet dat ik helemaal contactloos ben, hoor. Integendeel. Ik heb al diverse mailtjes moeten beantwoorden van mensen die mijn site bezochten. Ook krijg ik langzaam maar zeker ook reacties op berichten die ik geplaatst heb. En laten we eerlijk zijn: het is allemaal nog zó vers. Nog steeds verkeer ik in een jubel-stemming en terwijl ik lees, zoek en schrijf voel ik me zo ontzettend goed. Zo ging het vandaag ook de hele dag: lekker bezig geweest met lezen van Gods Woord en voor mezelf onderzoeken. Jezus zegt ook dat je de dingen niet zomaar klakkeloos hoeft te geloven; maar "toets het aan de waarheid.." En ik weet zeker dat God me laat zien wat echt is en wat niet.
Zo kwam ik vandaag een gedicht tegen dat me echt raakte en wat ik om die reden hier wil plaatsen. Hier volgt het.

Je bent lelijk!
Je bent niets waard!
Je bent niet goed genoeg!

Hoeveel mensen lijden niet onder dit soort leugens. Onderstaande tekst brengt Gods genezing in jouw hart. Lees het aandachtig en geeft het door aan anderen.
Wees vrij!

Kom!

Je voelt het
diep van binnen
de pijn
Je bent minder
de eenzaamheid
Je bent teveel
de wanhoop
je bent tot last

Mensen lachen achter je rug
en keuren je af
hoe je ook probeert
je bent niet goed genoeg
je bent nooit goed genoeg.
Als ze je een complimentje geven,
geloof je het niet
ze menen het toch niet,
ze vinden je enkel zielig,
je bent een probleemgeval.
Jij bent apart,
jij valt uit de toon,
Jij hoort er niet bij.

Je blijft jezelf vergelijken,
kijkt hoe zij zich kleden,
kijkt hoe slank zij zijn.
Hoe mooi hun haar glanst,
hoe gespierd ze zijn,
hoe ze praten,
hoe ze spontaan en vol humor ze zijn.
En jij
jij bent dat niet,
jij kunt dat niet,
jij hebt dat niet.
Jij bent voor een dubbeltje geboren,
dus je kunt nooit een kwartje worden,
dat is niet voor je weggelegd.

Maar jij
Jij.
Jij bent volmaakt verklaard
Jij bent door de Allerhoogste God,
God van hemel en aarde
aangewezen als Zijn kind
Jij bent het kind van een Koning
een eeuwige Koning
een eeuwig kind
niet zomaar een mensje in de massa
Jij valt niet weg tussen de rest
God pikt JOU
JOU eruit
Hij spreekt Zijn woorden over je uit
Hij roept Zijn Naam over je uit
Zijn glimlach voor jou
maakt een onuitwisbare indruk
Zijn liefdevolle woorden
hangen zwaar in de lucht

Maar oh
nee
je krimpt ineen
Zoveel moois
Hij moet zich vergissen
Hij heeft niet goed gekeken
Hij weet niet hoe jij bent
Hoe diep het gaat
Waarom jij?
Waarom roept die stem jouw naam?
Waarom niet die ander
Diegene waar jij zo tegenop kijkt?
Daar kan Hij vast meer mee.

Mij gebruiken?
Wat zegt U nou, God
MIJ?
U moet zich vergissen
Echt
Denkt U er nog eens over na


NEE
Ik wil jou
Ik kies jou
Ik heb jou gekozen
Om al Mijn liefde in uit te storten
Ik wist dat al zo lang
Sinds Ik de aarde bedacht
En al wat daar in is
Nog voor Ik dat maakte
Bedacht Ik jou
En Ik maande de hemel tot zwijgen
Toen Ik jou in gedachten voor Me zag staan
Een glimlach om Mijn lippen
En oh, wat een verlangen in Mijn hart
Een verlangen naar de dag
Dat jij er werkelijk zou zijn
Dat jij geboren werd
En op Mijn aarde ging leven
Zodat Ik de hele dag naar jou kon kijken
Oh, die dag was een wonder
Die dag was het feest
Ik wenkte de engelen
En wees naar jou
Daar!
Daar is Mijn kind
Eindelijk...
Na al die jaren
Kijk eens hoe mooi
Kijk eens hoe prachtig
En je leerde lachen
Je leerde lopen
Je leerde praten
En Ik was verrukt
Ik kon heel de dag naar je kijken
Wat heb Ik genoten
en vandaag
Doe Ik dat nog steeds
Ik zie op je neer met vreugde
Oh Mijn kind als je maar kon zien
Wat Ik in je heb gelegd
Als je maar zou weten
Wat Ik voor je in petto heb
Dan zou je net zo genieten als Ik
Dan zou je zo anders naar je leven kijken
Dan zou je jezelf zo anders gaan zien...
.....
Kijk lieve lezer, dat laatste stuk is nou precies wat ik de laatste weken voel!
En het maakt niet uit wat ik er nog aan toe zou willen voegen, het maakt niet uit wat ik nog zou willen zeggen. Dit verwoord zo ongeveer alles!
Niets kan hier nog aan tippen en dus wil ik het hier ook graag bij laten...
Voor zometeen welterusten
en slaap zacht,
Sebo Hilberts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten