.

.

.

.

vrijdag 21 augustus 2015

Dagboek Voorwoord


Donderdag, 18-10-2007

En daar zit ik dan...
In de weekenden moet ik werken, met als gevolg dat ik door de week vrij ben. Wel draai ik dan erg lange uren: zaterdag van 14:00 tot 02:00 en zondag van 20:00 tot 06:00.
Maar goed, zoals gezegd: door de week ben ik dan vrij.
Héérlijk! Ik merk dat ik weer aan dingen toekom, waar ik al jaren geen tijd meer voor neem. Zoals ook het schrijven. Schreef ik vroeger heel veel; de laatste jaren geraakte dit helaas een beetje in het slob.
Mijn goede vriend en mentor Don Queso vertelde mij over de mogelijkheid van een weblog en voor ik het wist, had ik er één. En ik kan je zeggen, beste lezer, er gaat weer een wereld voor me open! Ik schrijf me opeens weer een ongeluk.

Zo zit ik reeds dagen achter de toetsen zaken op te schrijven die ik eerst opsloeg, zolang de weblog nog niet was wat ik ervan wilde.
Maar ik ben tevreden nu.

Wat ik voel, wat ik denk, wat ik vind...je zult het allemaal hier tegenkomen.
In de 1990's en daarvoor had ik geen pc, maar hield ik een dagboek bij. Dat heb ik altijd al gedaan, maar zoals gezegd was dat de laatste jaren enigszins verslapt. Iets dergelijks, maar dan uitgebreider, zal dit ook gaan worden.
Voor wie geinteresseerd is in mijn alledaagse ervaringen en bevindingen zal mijn "dagboek" veel leesplezier opleveren, hoop ik.
En voor wie hier niet in geinteresseerd is, sla het rustig over. De "berichttitels" zijn duidelijk, dus kan men met één blik zien of het het dagboek is, of iets anders.

Oh ja, een dagboek is weliswaar persoonlijk, maar in tegenstelling tot vroeger, kan er nu ook op gereageerd worden. Zelf vind ik dat dat een extra dimensie geeft aan iets, dat toch in feite heel persoonlijk is. Ik zie het als een verrijking van iets, dat je anders alleen beleeft.

Rest mij nog, de lezer heel veel leesgenot te wensen...

Sebo Hilberts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten